Roxy

In het 'Sillicon Valley' van het hoge noorden is een nieuwe tech onderneming gestart die binnen korte tijd uit haar voegen groeide. Hiervoor was een passende uitstraling nodig.

Roxy is een dochteronderneming van onze klant ENGIE, die ons inschakelde om een visuele identeit te creëren voor hun nieuwe product. Na de ontwikkeling van hun universele software voor industriële robotarmen, was er behoefte aan een identiteit die zowel indruk maakte als dynamisch kon zijn. Een nieuwe website en communicatiematerialen voor evenementen en zakelijke presentaties vloeiden hieruit voort.

Relevant, omschrijvend design

Een identiteit is een visuele introductie; het onuitgesproken begin van een gesprek. Dit eerste moment van communicatie moet de juiste toon zetten om alle verfijning achter de identeit te onthullen. De software bestuurt een groot aantal robotarmen die verschillende functies bekleden – vergelijkbaar met de armen van een octopus die onafhankelijk van elkaar bewegen.

In onze initiële schetsen verwerkten we de kernelementen van het product. Het creatieve team van Fourleaf maakte vervolgens een visuele representatie en een ondersteunende identiteit die haarfijn uitlegt hoe het product in elkaar steekt.

De tijdloosheid van een merkidentiteit

Als 'merkbeschermers' proberen we een merk zo tijdloos mogelijk te maken tijdens het creatieve proces. Duidelijke richtlijnen voor een huisstijl zorgen ervoor dat je identiteit er altijd goed uitziet met de juiste regels voor hoe het wel moet, en nog belangrijker, hoe het niet moet. Dit geldt voor alles: van briefpapier, websites en presentaties tot kleding en grote print-uitingen voor evenementen en congressen.

Aantoonbaar succes

Roxy is enorm gegroeid en dit is zichtbaar in de resultaten. In een jaar tijd is het aantal werknemers bij Roxy met 1000% toegenomen. Onze relatie met de klant is ook getransformeerd naar een voortdurende ondersteuning in visuele uitingen.