Mobility Matters

De gemeente Rotterdam benaderde Fourleaf met de vraag om een sterke visuele identiteit te creëren voor een groot evenement over het verbeteren van het openbaar vervoer.

Eén van de belangrijkste uitdagingen voor steden van de toekomst is om het openbaar vervoer op een slimme en gezonde wijze te organiseren, zodat iedereen ervan profiteert. Het was zeer belangrijk om deze thema’s de kern te maken van alle communicatiematerialen, ondersteund door duidelijke teksten en activerende content.

De essentie van het evenement vangen

Om het evenement en de bijbehorende campagnematerialen aantrekkelijk te maken voor de doelgroep, was het essentieel dat de visuele identiteit de waarden en doelstellingen van het Mobility Matters-initiatief uitdroeg. We presenteerden drie creatieve concepten aan de gemeente Rotterdam, zodat ze op basis van verschillende potentiële routes een goed geïnformeerde keuze konden maken voor hun kernboodschap.

DSM Supercoatings

Herkenbaarheid door een samenhangende identiteit

Het gekozen logo, de huisstijl en de visuele stijl werden vervolgens toegepast op alle evenementmaterialen: van grote achterwanden, narrowcasting banners en signage tot naambadges, flyers en andere print-uitingen. Omdat een online aanwezigheid ook vereist was, heeft Fourleaf een responsive website ontworpen en gebouwd die kon worden ingezet voor evenementinformatie en aanmelding voor het evenement. De samenhang en consistentie in al deze materialen zorgen voor onmiddelijke herkenbaarheid en dragen bij aan een professioneel en impactvol evenement.

Langdurige relaties met klanten

‘Mobility Matters’ werd ingestoken als eenmalig evenement, maar de mogelijkheden voor een nieuwe editie worden onderzocht. Met veel trots zijn we hier onderdeel van en bouwen we voort op de fundering die we samen hebben gelegd.

“Jullie team heeft ons verbaasd met de hoge kwaliteit werk die is geleverd in zo’n korte tijd. Wij zijn jullie enorm dankbaar dat het evenement zo’n succes is geworden.”