DSM Desolite Supercoatings

Als een wettenschappelijk mondiaal bedrijf creëert Royal DSM producten voor vele bedrijfssectoren. Eén van hun oplossingen, Desolite® Supercoatings, vereiste een moderne en verfijnde aanpak om het te positioneren als marktleider op het gebied van glasvezel.

Met een groot bestaand aanbod aan andere producten die reeds beschikbaar zijn, had deze gepatenteerde coating voor glasvezelkabels een eigen identiteit en website nodig. Op deze manier kon het innovatieve nieuwe merk zichzelf onderscheiden, maar toch binnen de bedrijfshuisstijl herkenbaar blijven.

DSM Supercoatings branding
DSM Supercoatings

Strategie en onderzoek/verkenning

Op basis van DSM’s bestaande analyses, definieerden we de doelgroep voor het Desolite® Supercoatings product. Aan de hand van dit eerste onderzoek hebben we een plan van aanpak opgesteld evenals een aantal persona’s om bijpassende user journeys in kaart te brengen. Zo vormden we een sterke fundering en richting voor de website, waarna we de sub-brand hebben gecreëerd die werd toegepast op verschillende pagina’s. De duidelijke user interface in combinatie met de responsive website resulteert in een positieve user experience.

DSM Website page designs montage

De kracht van zoektermen

Door onze kennis op het gebied van SEO in te zetten, hebben we veel verbeteringen aangebracht in de 'keyword' structuur van de website. Deze verbeteringen leverden onmiddelijk positieve resultaten op; de nieuwe website was zichtbaar op de eerste pagina van Google bij gebruik van toepasselijke zoektermen. De bezoeken aan de website namen toe met meer dan 600%.

DSM Supercoatings responsive design
DSM Supercoatings Website interactivity

“Wij zijn enorm dankbaar voor het harde werk dat is verricht voor de DeSolite® Supercoatings website. We hebben het glasvezel-team een sneak preview van de site gegeven. Ze zijn erg enthousiast over de nieuwe look and feel van de website en de beelden en teksten.”

DSM Supercoatings events